در مصاف عشق

اما اگه ما نیت مون رو درست کنیم، بقیه کارها خودش درست می شه

در مصاف عشق

اما اگه ما نیت مون رو درست کنیم، بقیه کارها خودش درست می شه

در مصاف عشق
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

دکترین خاورمیانه بزرگ

پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۲ ب.ظ

خاور میانه نام چه مناطقی است؟ از چه زمانی این نام بین کشورها مطرح شد؟ هدف از نام گذاری این مناطق به این نام چه بوده است؟

طرح خاورمیانه بزرگ در موسسه «هریتیج» آمریکا تهیه و در سال 1383 شمسی (2005 م) در اجلاس هشت کشور صنعتی بزرگ جهان به تصویب رسید و این کشورها، کاملا حمایت خود را از اجرای ان اعلام کردند. این طرح را باید بخشی از طرح نظم نوین جهانی و استعمار فرانو برای منطقه خاورمیانه دانست. زیرا منطقه به دلایل ذیل، اهمیت فراوانی دارد و در حقیقت محور اجرای طرح نظم نوین است:

  1. از لحاظ جغرافیای:

مهمترین آبراههای بین المللی مانند کانال سوئز، تنگه باب المندب و تنگه هرمز در این منطقه واقع هستند و مسیر ارتباطی خشکی غرب و شرق نیز از این منطقه می گذرد.

  1. از لحاظ اقتصادی:

56 درصد کل ذخایر نفت و 31 درصد کل ذخایر گاز جهان در این منطقه قرار دارد در حال حاضر کشورهای اروپایی، چین و ژاپن نزدیک به 70 درصد و آمریکا 24 درصد سوخت خود را از این منطقه تأمین می کنند و بر اساس گزارش پروژه استراتژی ملی آمریکا در قرن 21، ژاپن، اروپا، هندوستان و چین و بیشتر اکشورهای آسیای شرقی، سخت به نفت و گاز طبیعی این سرزمین وابسته خواهند بود و این وابستگی به سرعت افزایش خواهد یافت. وزیر انرژی آمریگا در 20 ژوئن 2002 اعلام کرد که در سال 2020 امریکا ناچار خواهد 62 درصد نیاز نفتی خود را از خلیج فارس تأمین کند.

  1. از نظر فرهنگی:

این منطقه محل تلاقی سه دین بزرگ الهی یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت است که در مجموعبیشترین پیروان را در جهان به خود احتصاص داده اند و مقدس ترین اماکن آنان در این منطقه واقع است. همچنین در مبانی فکری مسیحیان صهنونیست که در دستگاه هیدت حاکمه آمریکا نفوذ بسیار دارند محل جنگ ها نهایی و آرماکدون از نظر مسیحیان صهیونیست خاورمیانه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">