در مصاف عشق

اما اگه ما نیت مون رو درست کنیم، بقیه کارها خودش درست می شه

در مصاف عشق

اما اگه ما نیت مون رو درست کنیم، بقیه کارها خودش درست می شه

در مصاف عشق
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

دشمن کیست؟ 2

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۷ ب.ظ

در پست قبلی معلوم شد که شیطان چندین سال ( بابر نقل بری روایات شش هزار سال) عبادت خداوند را می کرده است اما در آن لحظه چه اتفاقی می افتد که شیطان از دستور خداوند سرپیچی می کند و بر آدم سجده نمی کند؟ که طبق برخی ایات این نکته به دست آمد که ابلیس از اول در زمره کافران بوده نه در زمره عابدان و این امتحانی بود برای آشکار شدن درون ملائکه و ابلیس که چنین کاری نشان از نفاق و دورویی ابلیس دارد.

حال باید بدانیم که در عصر امروز ما چه کسی این نفاق و دورویی را نسبت به جوامع و انسان ها دارد...

 اگر در تاریخ نگاهی بندازیم می بینیم که چنین عملکردی را امریکا نسبت به ایران اسلامی داشته و سیاست امریکا از سال 1209 که وارد ایران می سود نزدیک به یک قرن تلاش می کنند تا اعتماد مردم و دستگاه حکومتی را به خود جلب کنند و پس از آنکه جای پای خود را در این کشور محکم کردند، چهره واقعی خود را نمایان می کنند و دست به استعمار می زنند. جال ببینیم داستان حضور آمریکا در ایران:

بخش اول:

نخستین تماس آمریکاییها با ایران در سال 1209 شمسی مطابق با 1830 م برقرار شد که بر اثر آن چند گروه از مبلغان مذهبی آمریکا با هدف تبلیغ آیین مسیحیت به مناطق شمال غربی ایران آمدند. 25 سال بعد، یعنی در سال 1855 (1234) تعداد مبلغان آمریکایی به 48 تن رسید. یک نویسنده آمریکایی به نام جیمز بیل در کتاب شیر و عقاب می نویسد: نخستین گروه آمریکایی ها، به ایرانی ها به دیده تحقیر می نگریستند و به سادگی در میان خود در مورد راهبردهای لازم برای نیل به هدف نهایی یعنی تغییر دین و آیین آنان بحث می کردند.

جان پرکینز، یکی از کشیش هایی که در سال 1835 (1214 ه ق) به ایران آمد و به ترویج مسیحیت اشتغال داشت، معتقد بود که باید «محمدگرایی و اسلام در ایران با درخشش فزاینده تمدن غرب و مسیحیت به آرامی و بدون خطر کمرنگ گردد.»

در سال 1851 (1230 ش) یعنی اوایل سلطنت ناصرالدین شاه اولین تماس رسمی میان دولت آمریکا با ایران برقرار گردید. در این سال و در سال 1875 عقد پیمان هایی میان دو کشور مورد بحث قرار گرفت اما  به امضاء نرسیدند.

روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا در سال 1262 (1883) برقرار گردید و دو کشور به تبادل سفیر اقدام نمودند. اولین سفیر امریکا در ایران ساموئل بنجامین نام داشت که در 14 فوریه 1883 به عنوان سفیر و کنسول اول آمریکا در ایران منصوب گردید.

نگاه خوش بینانه ای به آمریکائیان در ذهن مردم شکل گرفته بود. این امر به این دلیل بود که آمریکا، هنوز به نفوذ سیاسی و اقتصادی فرامنطقه ای دست نیافته بود و مردم ایران به منافع و علایق واقعی آمریکاییان پی نبرده بودند. به علاوه خدمات فرهنگی آنان بدون چشم داشت مالی انجام می شد که مورد توجه مردم ایران قرار گرفت.

ادامه دارد...

برای مشاهده دشمن کیست؟ 1 کلیک کنید.

برای مشاهده متن کامل کلیک کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">